SDI ONE co przejęło od TDI

 

Zalety SDI dzięki TDI

Artykuł Marka Powella
wolne tłumaczenie maszynowe

Rozpoczęliśmy naszą podróż w 1994 roku od założenia  Technical Diving International  (TDI), jednej z pierwszych agencji, która poświęciła się zapewnianiu specjalistycznego szkolenia nurkowego. TDI wyznaczyło standardy edukacji w zakresie nurkowania technicznego, oferując kompleksowe programy zaawansowanych technik nurkowania, w tym Nitrox, rebreathery o obiegu zamkniętym i środowiska nadziemne, takie jak jaskinie i wraki. Jako ostateczne kompleksowe rozwiązanie dla nurków technicznych, TDI stworzyło fundament, który wkrótce rozszerzył się na nowe obszary edukacji nurkowej.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie,  w 1998 r. uruchomiono Scuba Diving International  (SDI), rozszerzając doświadczenie TDI i jego zaangażowanie w bezpieczeństwo i jakość na świat nurkowania sportowego rekreacyjnego. SDI szybko zyskało reputację dzięki innowacyjnemu podejściu opartemu na instruktorach, tworząc programy szkoleniowe dostosowane do potrzeb współczesnych nurków. Ta ekspansja pozwoliła organizacji służyć szerszej publiczności, zapewniając, że nurkowie na wszystkich poziomach mogli znaleźć ścieżkę do rozwoju i mistrzostwa.

Dzisiaj SDI, ze swoimi submarkami TDI, ERDI i PFI, pozostaje oddana pierwotnemu naciskowi TDI na bezpieczeństwo i jakość.   Wszystkie nasze programy zrodziły się z wykonywania najgłębszych, najtrudniejszych, najtrudniejszych, najnowocześniejszych nurkowań. Przyszliśmy z głębin na płycizny.

Co to znaczy?

Co to oznacza dla nowego studenta wód otwartych? Czy to oznacza, że chcemy przekształcić wszystkich nurków sportowych rekreacyjnych w nurków technicznych? Nie, wcale nie; nurkowanie sportowe rekreacyjne, nurkowanie techniczne, a także nurkowanie dla bezpieczeństwa publicznego i nurkowanie swobodne to bardzo różne dyscypliny. Wymagają one innego sprzętu i szkolenia. Istnieją jednak ogromne zalety nauki nurkowania z agencją, która oferuje również te inne obszary.

Istnieje wiele obszarów, w których SDI różni się od innych głównych agencji nurkowych ze względu na nasze doświadczenie. W tym artykule omówię każdy z tych obszarów i korzyści, jakie przynoszą one nurkom sportowym.

Elastyczność

Nurkowanie techniczne obejmuje szereg konfiguracji sprzętu, w tym backmount lub sidemount do obiegu otwartego, a także różne typy rebreatherów. Różne zastosowania nurkowania technicznego wymagają szeregu konfiguracji sprzętu, dlatego nigdy nie narzuciliśmy jednej konfiguracji sprzętu. Istnieją kluczowe zasady bezpieczeństwa, takie jak redundancja i usprawnienie, które można osiągnąć dzięki szeregowi konfiguracji. Zostało to przeniesione do SDI. Nie nakazujemy, aby nurek mógł używać wyłącznie kamizelki BCD w stylu jacketu i pasa balastowego. Instruktorzy mogą wybrać konfigurację sprzętu, która odpowiada ich środowisku i ich uczniom, zamiast trzymać się „standardowej konfiguracji”. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zapoznaj się z artykułem https://www.tdisdi.com/sdi-diver-news/can-you-teach-open-water-in-backplate-harness-and-wing/

Powodem, dla którego przyjęliśmy to podejście w TDI, jest to, że w początkach nurkowania technicznego sprzęt znajdował się w ciągłym stanie rozwoju. Oznaczało to, że nie było konsensusu co do jednej prawidłowej konfiguracji sprzętu, a zatem ustalenie jednej konfiguracji sprzętu w 1994 r. uniemożliwiłoby nam przyjęcie nowych osiągnięć, które pojawiły się od tego czasu. Ponadto środowisko i rodzaj sprzętu dostępnego na północno-wschodnim wybrzeżu USA, Florydzie, w Meksyku, na Karaibach, południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii, na Morzu Czerwonym lub w Australii były bardzo różne, więc musieliśmy dostosować się do tych zmiennych.

Zaletą tego dla nurków sportowych jest to, że otwarte podejście do konfiguracji sprzętu było częścią filozofii SDI od samego początku. Nie ma znaczenia, czy wolisz używać kamizelki typu jacket, czy skrzydła i uprzęży, nie ma znaczenia, czy wolisz pas balastowy, czy zintegrowane obciążniki, nie ma znaczenia, jakiej marki komputera nurkowego używasz. Twój instruktor nauczy Cię, jak używać rzeczywistego sprzętu w rzeczywistym środowisku.

Oprócz elastyczności sprzętu zachęcamy również do elastyczności technik. Wierzymy, że nie ma jednego, jedynego sposobu na oczyszczenie maski, wykonanie zejścia lub przeprowadzenie akcji ratunkowej. Dopóki cel jest spełniony, nie przeszkadza nam, jak uczeń to osiągnie.

Ponownie, istnieje bardzo pragmatyczny powód, dla którego przyjęliśmy to podejście. Kiedy TDI zaczynało, nasi studenci uczyli się nurkować z szeregiem innych agencji. Niektórych uczono wykonywania umiejętności w jeden sposób, podczas gdy innych uczono wykonywania umiejętności w inny sposób. Na przykład, niektóre agencje uczą, że w sytuacji braku powietrza dawca powinien zaoferować swoje alternatywne źródło powietrza, podczas gdy inne uczą, że biorca powinien wziąć alternatywne źródło powietrza. Przyjmując studentów, którzy wykonywali umiejętności w różny sposób, a także mieli różne pochodzenie, poziom wiedzy i doświadczenia, nasi instruktorzy musieli mieć pewien poziom elastyczności w sposobie postępowania ze studentami.

Zaletą tego jest to, że nastawienie na traktowanie każdego ucznia jako jednostki o innym pochodzeniu prowadzi do znacznie lepszego nauczania. Prowadzi to do instruktorów, którzy muszą rozważyć najlepszy sposób nauczania umiejętności lub sesji teoretycznej dla poszczególnych uczniów przed nimi, zamiast stosować podejście szablonowe i uczyć tej samej techniki i tej samej prezentacji dla każdego ucznia. Okazuje się, że ze względu na to, gdzie zaczynaliśmy, nasz instruktor musiał stać się lepszy we wszystkich aspektach nauczania, a nie tylko w prowadzeniu gotowych prezentacji.

W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie tym, co nazywa się nauczaniem adaptacyjnym. Oznacza to zapewnienie studentom, którym brakuje na przykład jednej lub więcej kończyn, możliwości ukończenia wszystkich umiejętności na standardowym kursie nurkowania w bezpieczny i powtarzalny sposób. Odbywa się to poprzez znalezienie alternatywnego sposobu na osiągnięcie przez nich celu końcowego. SDI w pełni popiera to podejście, ale uważa, że nauczanie adaptacyjne powinno być stosowane do wszystkich studentów, a nie tylko tych, którzy mają poważny uraz lub niepełnosprawność.

Podejście do świata rzeczywistego

Filozofia SDI doprowadziła do bardzo realistycznego podejścia, w którym nacisk kładzie się na to, co praktyczne i realistyczne. Dr Bill Hamilton powiedział kiedyś, że jeśli chodzi o teorię dekompresji, najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest „Co działa, działa”, a tę samą zasadę można zastosować do technik nurkowania. Dobrym przykładem jest zdejmowanie ciężaru. Wielu instruktorów dorastało, używając pasów balastowych i nauczono ich umiejętności zdejmowania i zakładania pasa balastowego. Następnie, wraz z rozwojem sprzętu, pojawiły się alternatywne systemy, takie jak uprzęże balastowe i zintegrowane ciężarki. Oferują one znaczące zalety w porównaniu z pasem balastowym, a wielu nurków, jak również instruktorów, preferuje ten typ systemu. Widziałem jednak instruktorów, którzy nalegali, aby ich uczniowie nie używali zintegrowanych ciężarków w BCD, a zamiast tego nosili pas balastowy, aby wykonać umiejętność „zdejmowanie i zakładanie pasa balastowego”. Po ukończeniu umiejętności mogą wrócić do zintegrowanych ciężarków, które preferują i będą faktycznie używać podczas nurkowania w świecie rzeczywistym.   Co to osiągnęło poza odhaczeniem pola wyboru? Nurek może teraz zdejmować i zakładać pas balastowy, chociaż normalnie tak nie nurkuje. Nie wiemy, czy nurek będzie w stanie zdjąć i założyć ponownie system balastowy, którego będzie używał.

Jeśli pomyślimy o prawdziwym powodzie tej umiejętności, to są dwa jej aspekty. Pierwszy to możliwość usunięcia ciężaru, aby przejść do łodzi lub w przypadku zgubienia się na powierzchni, lub może uzyskania pozytywnej pływalności w nagłych wypadkach. Drugi to możliwość wymiany ciężaru, jeśli poluzuje się podczas nurkowania. Ważne jest, aby nurek mógł to zrobić przy użyciu sprzętu, którego będzie używał, a nie był zmuszony do zrobienia tego przy użyciu konfiguracji sprzętu, której rutynowo nie będzie używał.

Nie twierdzę, że nurkowie, którzy używają systemów balastowych, nie powinni również wykonywać tej samej umiejętności z pasem balastowym, jeśli podróżują i korzystają z centrum nurkowego, które nie używa zintegrowanych ciężarków. Nauczenie nurka korzystania ze zintegrowanych ciężarków I pasa balastowego jest dobrym pomysłem, ale nauczenie go korzystania z pasa balastowego ZAMIAST zintegrowanych ciężarków nie jest dobrym nauczaniem.

Wszystkie powyższe czynniki oznaczają, że instruktorzy SDI muszą mieć szerszy zakres i głębię wiedzy na temat różnych konfiguracji sprzętu i technik, muszą mieć silne umiejętności nauczania i naprawdę rozumieć, czego uczą swoich uczniów. Poniższy cytat z książki „The Element – How Finding your passion changes everything” autorstwa Kena Robinsona jest świetną ilustracją różnych podejść do nauczania.

Zbyt wiele ruchów reformatorskich w edukacji ma na celu uczynienie edukacji odporną na nauczycieli. Najbardziej udane systemy na świecie przyjmują przeciwny pogląd. Inwestują w nauczycieli.

Aby uzyskać perspektywę, porównaj proces edukacji w zakresie zapewniania jakości z tymi w zupełnie innej dziedzinie – cateringu. W branży restauracyjnej istnieją dwa odrębne modele zapewniania jakości. Pierwszym jest model fast food. W tym modelu jakość jedzenia jest gwarantowana, ponieważ wszystko jest standaryzowane. Sieci fast foodów dokładnie określają, co powinno znaleźć się w menu we wszystkich ich punktach sprzedaży. Określają, co powinno znajdować się w burgerach lub nuggetsach, na jakim oleju powinny być smażone, w jakiej dokładnie bułce powinny być podawane, jak powinny być robione frytki, co powinno znajdować się w napojach i jak dokładnie powinny być podawane. Określają, jak powinna być udekorowana sala i co powinien nosić personel. Wszystko jest standaryzowane. Często jest to okropne i niezdrowe. Niektóre formy fast foodów przyczyniają się do ogromnego wzrostu otyłości i cukrzycy na całym świecie. ale przynajmniej jakość jest gwarantowana.

Innym modelem zapewnienia jakości w gastronomii jest przewodnik Michelin. W tym modelu przewodniki ustalają konkretne kryteria doskonałości, ale nie mówią, w jaki sposób konkretna restauracja powinna spełniać te kryteria. Nie mówią, co powinno znaleźć się w menu, co powinien nosić personel ani jak powinna być udekorowana sala. Wszystko to zależy od uznania konkretnej restauracji. Przewodnik po prostu bada kryteria i stara się, aby każda restauracja spełniała je w sposób, który uzna za najlepszy. Następnie są one oceniane nie według jakiegoś bezosobowego standardu, ale przez ocenę ekspertów, którzy wiedzą, czego szukają i jak naprawdę wygląda świetna restauracja. W rezultacie każda restauracja z gwiazdkami Michelin jest wspaniała, a wszystkie są wyjątkowe i różnią się od siebie.

Jednym z zasadniczych problemów edukacji jest to, że większość krajów poddaje swoje szkoły modelowi zapewnienia jakości na wzór fast foodów, podczas gdy powinny one zamiast tego przyjąć model Michelin.

SDI przyjęło model szkolenia nurków Michelin dla nurkowania technicznego, jest to jedyna opcja. Dobra wiadomość jest taka, że ten model sprawdza się również w przypadku nurkowania sportowego rekreacyjnego.

Nurkowanie jest całkowicie bezpieczne – pod warunkiem, że pamiętasz, jak bardzo jest niebezpieczne

Innym obszarem, który przynosi korzyści nurkom rekreacyjnym, jest podejście do zarządzania ryzykiem, które odziedziczyliśmy po TDI. Nurkowania wysokiego ryzyka wymagają najwyższych standardów i skupienia się na zarządzaniu ryzykiem. Głębsze nurkowania, nurkowania z mieszanką gazów, nurkowania z rebreatherem, nurkowanie jaskiniowe, penetracja wraków i korzystanie z najnowocześniejszego sprzętu i metod dekompresyjnych znacznie zwiększają ryzyko. Aby złagodzić te ryzyka, nurkowie techniczni podejmują szereg środków ostrożności, aby zrównoważyć zwiększone ryzyko. Dodatkowe planowanie, kontrole sprzętu, praca zespołowa, zdobywanie dodatkowej wiedzy, umiejętności praktyczne, świadomość czynników ludzkich i wiedza, kiedy wezwać nurkowanie, to wszystko podstawowe aspekty procedur nurkowania technicznego. Te środki łagodzące można wykorzystać do zrównoważenia ryzyka do akceptowalnego poziomu. Oznacza to, że dobrze przygotowany nurek techniczny może w rzeczywistości być mniej narażony na ryzyko niż słabo przygotowany nurek rekreacyjny. Jednak jeśli podejmiesz te same środki ostrożności, co w przypadku nurkowania technicznego i zastosujesz je w środowisku nurkowania rekreacyjnego, możesz jeszcze bardziej zmniejszyć ryzyko dla normalnego nurka rekreacyjnego. Przyjmując nastawienie bardziej ryzykownego obszaru, możemy sprawić, że nurkowanie rekreacyjne będzie znacznie mniej ryzykowne.

Wartość doświadczenia i jakości

W TDI istnieje silny etos budowania doświadczenia na jednym poziomie przed przejściem na następny poziom, a wartość doświadczenia jest przenoszona do SDI. Szkolenie jest ważne, ale uznajemy również wartość doświadczenia jako nurka, a także instruktora.

Dzięki temu nurkowie są przygotowani do nurkowania, które podejmują. Niezależnie od tego, czy jest to ich pierwsze nurkowanie na głębokość większą niż 18 m/60 stóp, czy pierwsze nurkowanie na głębokość 100 m/330 stóp.

Innowacja

Innowacja zawsze była częścią naszego rdzenia. Kiedy TDI uruchomiło kurs Nitrox skierowany do nurków rekreacyjnych, musisz pamiętać, że inne główne agencje twierdziły, że Nitrox nie nadaje się dla nurków rekreacyjnych. Teraz każda główna agencja nurkowania rekreacyjnego ma kurs Nitrox i promuje zalety nitroxu. TDI wprowadziło używanie nitroxu, nurkowania z mieszanką gazów, a także rebreatherów na szerszy rynek rekreacyjny. Kiedy powstało SDI, zostało stworzone przez ludzi, którzy traktowali innowację jako coś normalnego, więc SDI stało się jednym z liderów innowacji w nurkowaniu sportowym.

Oznaczało to, że SDI było;

Pierwszy, który wprowadził internetowe szkolenia w wodach otwartych do powszechnego użytku. SDI zawsze opowiadało się za wykorzystaniem e-learningu jako sposobu na udoskonalenie nauczania twarzą w twarz. Mamy 20 lat doświadczenia w systemach e-learningowych i teraz świadczymy usługi innym organizacjom, które chcą opracować system e-learningowy. Inne agencje twierdziły, że nie można używać e-learningu w branży nurkowej, ale teraz wszyscy to robią.

Pierwszy, który wypuścił programy nurkowania dla dzieci. Kiedyś trzeba było mieć 18 lat, żeby nauczyć się nurkować, potem niektóre agencje pozwalały 15-latkom zacząć naukę nurkowania, ale my udostępniliśmy nurkowanie każdemu od 10 lat i teraz każdy to robi.

Pierwszy, który zaprezentował specjalizacje online, takie jak wraki, komputerowy nitrox, głębinowy i nawigacyjny.

Pierwszy i nadal jedyny ubezpieczony program Solo Diver na poziomie sportowym. Inne agencje próbowały skopiować tę koncepcję za pomocą kursów „Self Sufficient Diver”, ale kurs SDI jest nadal jedynym ubezpieczonym kursem na poziomie sportowym, który obejmuje nurkowanie solo.

Pierwszy, który pozwala na nauczanie „podczas nurkowania”, pozwalając studentom uczyć się nurkowania przy użyciu osobistego komputera nurkowego (PDC). W tamtym czasie uważano za herezję sugerowanie, że nurkowie mogą używać komputera nurkowego zamiast próbować rozszyfrowywać tabele nurkowe. Byliśmy pierwszymi, którzy zauważyli, że nurkowie wychodzą i kupują komputer nurkowy zaraz po zakończeniu kursu, więc znacznie bezpieczniej jest nauczyć ich, jak go prawidłowo używać w trakcie kursu, niż pozwolić im później samodzielnie go rozgryźć. Oczywiście teraz każdy to robi.

SDI – Rodzina One Dive

Gdy weźmiesz pod uwagę różne aspekty SDI, na które wpłynęło dziedzictwo TDI, możesz zobaczyć, dlaczego SDI różni się od innych agencji. Nasza różnica nie jest reprezentowana przez błyszczący nowy podręcznik ani dodanie dodatkowego kursu. Jest reprezentowana przez nastawienie, które leży u podstaw całej firmy. Dlatego slogan „One Dive Family” jest tak odpowiedni.

Tylko SDI oferuje każdemu nurkowi wiedzę i doświadczenie niezbędne do zapewnienia bezpiecznego i wysokiej jakości szkolenia, jakiego oczekują nurkowie techniczni.